CHRISTA SOMMERER (AT) in LAURENT MIGNONNEAU (FR): Interactive Plant Growing

Interactive Plant Growing

Interactive Plant Growing (Interaktivno Gojenje Rastlin) – žive rastline kot vmesnik

Inštalacija Interactive Plant Growing je ena izmed prvih interaktivnih računalniško-umetniških inštalacij, ki uporablja naravne in intuitivne površine namesto tedaj pogostih naprav, kot so igralna palica, miška, sledilci oz. drugi tehnični vmesniki. V tem sistemu so vmesniki prave rastline. Uporabnik se lahko dotika teh pravih rastlin in s tem ustvari umetne rastline na računalniškem zaslonu.

V tej inštalaciji služijo žive rastline kot vmesnik med človeškim uporabnikom in umetniškim delom. Uporaba, naprimer, živih rastlin kot vmesnik, ne priskrbi zgolj nove, čustveno napete in nenavadne povezave med računalnikom in živim bitjem, ampak postavi tudi vprašanja, kaj je roža, kako jo dojemamo in kako se medsebojno vplivamo, ko se jo dotaknimo ali se ji približamo. Naravni vmesniki tudi obidejo nadležnost nošenja neprijetnih naprav pred vstopom v virtualno okolje (=neotežena interakcija).

Z dotikanjem ali preprosto s približevanjem pravim rastlinam vzpostavijo dialog s pravimi rastlinami v inštalaciji. Rastlina ujame razliko med električnimi potenciali (voltažo), med uporabnikovim telesom in pravimi rastlinami, ter jo interpretira kot električni signal, ki odloči kako bodo rasle virtualne 3d rastline (ki zgledajo podobne pravim rastlinam) na projekcijskem zaslonu. S spreminjanjem razdalje med uporabnikovimi rokami in rastlino lahko uporabnik  tako ustavi, nadaljuje, deformira ali obrne virtualno rastlino, kot tudi ustvari novo rastlino in nove kombinacije rastlin. Ker je rastni algoritem programiran tako, da upošteva vsako voltažno vrednost uporabnikove interakcije z rastlino, so rastline na zaslonu vedno nove in drugačne. Ustvarjajo kompleksno kombinirano sliko, ki je odvisna od interakcije obiskovalec-rastlina in voltažnih razlik ustvarjenih iz interakcije uporabnik-rastlina. Ko uporabnikov uporabnik spremeni  razdaljo od roke proti pravi rastlini on ali ona ustvari voltažne vrednosti, ki se zvišujejo čedalje bližje je roka rastlini. Uporabljamo 5 različnih nivojev razdalje, da kontroliramo rotacijo virtualnih rastlin, njihove barvne vrednosti, njihov prostor kjer rastejo na ekranu, kot tudi vključimo ali izključimo vrednosti rasti. Slike predstavljajo končne rezultate te interakcije na zaslonu – kolektivne slike virtualnih rastlin, katere so vzgojili uporabniki.

Uporabnikovo izkustvo v Interactive Plant Growing

Uporabniki ki so izkusili ta sistem so pogosto izjavili, da so nenadoma spoznali da so rastline resnično živa bitja in bili presenečeni da rastline resnično “nekaj čutijo”. Tako so, med dotikanjem resničnih rastlin in opazovanja efekta tega dotika, prevedenega v grafično obliko na zaslonu uporabniki opomnjeni na to bistveno intuicijo, ki sojo  že imeli o rastlinah.

Sorodni projekti

Glavna inspiracije za ta projekt izhajajo iz znane knjige “The secret life of plants” in naše želje da ustvarimo živi vmesnik, ki ne uporablja vidne tehnologije. Buxton je že dolgo bil eden izmed najpomembnejših kritikov komercialno razpoložljivih vmesnikov in njihovega tehnocentričnega dizajna, ter je predlagal bolj človeško usmerjen dizajn.

Pred kratkim, v letu 2007, je v HCI znanosti nastal trend v smeri inteligentne ambience in novih oblik hibridnih vmesnikov za vsenavzoče računalniške sisteme in sisteme ki imajo vgrajeno inteligenco. Zanimivo je, kako so se naše umetniške ideje o uporabi rastlin kot vmesnikov iz leta 1992, sedaj razvile v celostno področje raziskovanja o inteligentnih hibridnih vmesnikih, ki uporabljajo žive rastline da merijo temperaturo sobe, nadzorujejo ambientalne luči in ustvajajo glasove.