COD.ACT (CH): πTon

πTon

πTon je zanimiva zvočna inštalacija; predstavlja novo stopnjo Cod.Act raziskav plastike in zvočne organskosti. Nastala je kot rezultat eksperimenta o povezavi med popačenjem elastične strukture in sintetične preobrazbe človeškega glasu.

Dolga gumijasta cev povezana v krog, je animirana preko zgibanja in valovanja kot telo mehkužca. Bitje se nemočno poskuša osvoboditi prisotnosti skupine štirih neumnih človeških bitij, opremljenih s čudnimi zvočnimi protezami. Napori in trpljenje bitja vzbudijo zanimanje štirih človeških bitij, in bitje postane subjekt primarnega in sofisticiranega polifoničnega rituala, sestavljenega zgolj iz sintetičnih glasov.

Iz surovega materiala in naravnega fizičnega fenomena, povezuje  πTon  organsko gibanje in zvočno izražanje v njihovih najbolj primitivnih oblikah. Rezultat je izrazit zvok in vizualni dogodek, ki pošlje gledalca nazaj k izviru njegovega obnašanja.

Tehnično sodelovanje

Genlab SA, François Bommottet

Mehanski in plastični vidiki

Naše raziskovanje predstavlja nadaljevanje raziskovanja, ki smo ga začeli za realizacijo inštalacije Nyloïd; to je raziskovanje elastičnih materialov in preprostih struktur, ki se pod prisilo deformirajo na nepredvidljive načine. Namen je uporabiti njihovo gibanje, za ustvarjanje razvijajočega se glasbenega dela v realnem času.

Po eksperimentu Nyloïd, smo fokusirali svoje raziskovanje na strukturo in anatomijo kinetičnega objekta. Poskusili smo ga narediti čim bolj enostavnega preko odstranjevanja izraznih in strukturnih točk. Ta postopek nas je pripeljal k tem, da smo poiskali rudimentarne geometrične oblike, ki pripadajo našemu naravnemu okolju.

Začeli smo se zanimati za torus. Z raziskovanjem gumijastega obroča smo ugotovili da lahko majhen obrat obroča ustvari pomembno deformacijo v celem krogu. Zaradi svoje neskončne in brezrobne geometrije, se lahko sile premikajo po elastičnem telesu izredno tekoče brez ovir. Energije se lahko zbirajo in sprostijo enakomerno, ter tako ustvarijo mehko in graciozno gibanje. Deformacije materiala so zelo naravne, za razliko od živih organizmov, ki se poskušajo premikati čim bolj učinkovito in s čim manjšo porabo energije.

Da bi pripeljali čim več raznolikosti v obline deformacije smo povečali število navojnih točk znotraj kroga. Sistem je tako postal nepredvidljiv. Nasprotujoče si sile, ki proizvajajo različne smeri navojev, tako dosežejo bolj nasilne in reaktivne dimenzije spremenljivosti premikanja; tako kot da bi telo imelo živčni sistem. Rudimentarna obročna struktura in preprostost njegovega gibanja, spominjajo na primitivna bitja, ki so spadala med prva živa bitja na zemlji.

Tehnične aplikacije:

πTon je implementacija zgoraj opisanih izkustev na velikem merilu. Sestavlja jo krog z obsegom osmih metrov, ki je sestavljen iz 120 spojenih gumijastih cevi. Navojne točke sovpadajo s petimi motorji pritrjenimi znotraj kroga. Krog je tako razdeljen na pet enakih delov. Preko merjenja hitrosti vsakega izmed petih delov, je mogoče doseči sinhronizacijo glasbene naprave z gibanjem.

Glasba:

Znotraj prostora, v katerem se razvija kinetično bitje  se nahajajo štirje zvočniki. Zgleda da ga opazujejo, saj na njegove dejavnosti zvočno reagirajo. Da bi se izognili napadu bitja, ki je občasno nepredvidljivo, so zvočniki premični. Vsak izmed njih je pritrjen na človeka. Tako kot čuvaji, tudi ti štirje ljudje stojijo okoli bitja in se premaknejo, če je potrebno.

Skozi svoje zvočnike mešajo sintetične litanije s primitivnim prizvokom, ki nagovarjajo bitje. Te naprave, oziroma manifestacije imajo nadnaraven in skrivnosten karakter. Zgledajo, kot da spadajo v simbolični ali religiozni ceremonial.

Sintetične litanije katere pojejo štirje zvočniki so artikulirane v zaporedju. Sestavljene so in se razvijajo v odnosu z aktivnostjo do bitja. Poleg tega se te štirje glasovi sporazumevajo med sabo. Intenzivnost in ekspresivnost moči, ki nastaneta iz organizacije in iz harmonizacije glasov, izpostavljata njuno povezavo do kodificiranega izkustva, ki ga usmerja nekakšna kolektivna zavest.

Štirje umetni glasovi niso niti popolnoma zvočni, niti popolnoma različni od človeških glasov. Njihov abstraktni karakter se razvija med utelešenjem in mehanizacijo.

Glasbena naprava:

Da bi ustvarili glasbeni material in mu omogočili, da se razvije v odnosu do aktivnosti bitja v realnem času, smo razvili poseben računalniški program. Najprej ujame in analizira premike bitja, potem sintetizira zvoke in ju skupaj poveže v skladu z algoritmom. Ti algoritmi upoštevajo aktivnost bitja, da ustvarijo kolektivno zvočno obnašanje.

Izvor:

πTon prekinja kontinuiteto našega raziskovanja o interaktivni sintezi organskega zvoka. Pri Nyloïd nas je zanimala artikulacija govorjenega zvoka. Pri πTon pa smo razvili našo glasbeno idejo iz kontinuitete in melodičnih idej, ki označujejo péti glas. Pri odnosu med gibanjem in zvokom πTon predlaga drugačno razmerje. Kinetična skulptura kontrolira zvok, ampak ta je določen in razširjen z elementi konteksta, v katerem se bitje razvija. Kontekst je sestavljen iz štirih človeških bitij, ki se obnašajo kot priče ali opazovalci dejanja. Prav tako nas zanima odnos med temi štirimi osebami in razvito simulacijo glasbene interakcije.