Drevo

»Drevo sproži navdihujoč in dih jemajoč trenutek spoznanja, ki lahko vodi do nečesa, kar je veliko globlje kot kakršnokoli intelektualno razumevanje deforestacije in biološke raznolikosti, […] Emocionalno vključevanje ljudi na ta način ni zgolj pomembno, ampak nujno. Znanost lahko premaga um, ampak če želiš premagati srce, potrebuješ umetnost.«

Jungwon Kim, Rainforest Alliance

Lokacijsko osnovano virtualno izkustvo Drevo so oblikovali v New Reality Company, kreativnem butiku s sedežema v Los Angelesu in New Yorku, ki se je pred kratkim povzpel na lestvico Adweek Top 100 Creatives. Drevo pripoveduje univerzalno sporočilo brez besed, in enkratno premošča interdisciplinarne prakse, da bi spodbudilo pogovore o podnebnih spremembah, pripovedništvu in inovativni tehnologiji. Projekt obiskovalca spremeni v veličastno pragozdno drevo. Z rokami kot vejami, in s telesom kot drevesnim deblom, boste obiskovalci izkusili življenje drevesa od vzklitja iz semena, do polnorasle rastline, in na lastni koži občutili njegovo usodo. Da bi obiskovalca doživetje popolnoma zajelo, so ga avtorji nadgradili s senzoričnimi elementi: z vonjem, vetrom, toploto in čutnimi vibracijami, ki simulirajo rast.

Drevo je doživelo premiero na festivalu Sundance leta 2017, predvajali pa so ga tudi na Svetovnem gospodarskem forumu, TED, filmskih festivalih Tribeca in CPH:DOX, ter v IMAX centrih širom Severne Amerike. Drevo, ki je bilo ustvarjeno v partnerstvu z neprofitno naravovarstveno organizacijo Zavezništvo deževnega pragozda (Rainforest Alliance), je dobilo dotaciji HTC Vive za ‘VR za vplivnost’ (VR for Impact) in Unreal DevGrant za ‘odličnost igralnega pogona’ (Excellence in Game Engine),  nagrado Lumiere v kategoriji ‘Najboljši VR lokacijski posnetek’ (Best VR Location Based Short), Webby, nagrado občinstva, v kategoriji ‘Najboljši VR: interaktivnost, igra ali v realnem času’ (Best VR: Interactive, Game or Real Time), in dve nagradi Telly; v kategorijah ‘Uporaba VR’ (Use of VR) in ‘Družbena odgovornost’ (Social Responsibility).

Avtorji projekta verjamejo, da ima virtualna resničnost (VR) moč, da sproži spremembe. Zadnji dve leti so potovali po svetu in opazovali ljudi v trenutkih, ko snamejo VR očala. Videli so ljudi v solzah. Videli so ljudi, kako so se spremenili, in videli so, kako je to doživetje spodbudilo pogovore o tem, kaj lahko storimo, da bi dosegli spremembe. Po vsem svetu so slišali vedno enake odzive: “To je prvič, da sem klimatske spremembe začutil/a osebno.”

Avtorji so počaščeni, da so naredili vtis s projekcijami v festivalskih krogih. Tiskani mediji, kot so New York Times, The Verge, Tech Crunch, LA Times in Quartz Media, so vsi pisali o Drevesu. Projekt je bil izpostavljen tudi kot ključno delo na Sundancovem širšem pogovoru o globalnih klimatskih spremembah, enako tudi na filmskem festivalu Tribeca. Pozitivne ocene je doživel tudi v Forbes, The Observer, in The Creators Project pri Vice, in Vice Impact.