Okrogla miza: Od STEMa do STEAMa: umetnost kultura in nove digitalne veščine
četrtek, 19. september, 15.30
sodelujejo: dr. Igor Pesek, Anže Zorman, Klara Ramšak Forić, Aleš Ahčin in mag. Bogdan Šteh
Sodobni svet je prežet z digitalnimi tehnologijami. Da bi nam bile v pomoč in podporo, je ključno že med šolanjem usvojiti številne nove kompetence, ki nam bodo pomagale tako na poklicni poti kot v vsakdanjem življenju. V slovenskem izobraževalnem sistemu se pojavlja izziv, kako nove generacije ustrezno pripraviti na življenje v sodobnem in hitro razvijajočem se svetu. Pomembno vlogo pri usvajanju novih znanj, kompetenc in izboljšanju digitalne pismenosti imajo tudi kulturne ustanove in delavci v kulturi, ki delujejo na tem področju. Ustvarjalnost in ustvarjalno mišljenje, ki sta v samem jedru kulturnega ustvarjanja, sta danes zelo cenjeni in iskani kompetenci. Kulturno-umetnostna vzgoja, ki povezuje vzgojo in izobraževanje ter kulturo, lahko prispeva k splošnemu napredku družbe na področju digitalizacije. Na okrogli mizi bomo predstavili pozitivne učinke treh primerov dobrih praks povezovanja kulture z digitalnimi tehnologijami. Razpravljali bomo tudi o tem, kako se lahko še bolj aktivno povežemo in skupaj prispevamo k usvajanju novih digitalnih veščin vseh učečih se.
Dr. Igor Pesek, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje RS: Kot vodja Službe za digitalizacijo izobraževanja je zadolžen za implementacijo Akcijskega načrta digitalnega izobraževanja v Sloveniji 2024. Ima dolgoletne izkušnje na področju digitalnega izobraževanja, umetne inteligence, priprave in izdelave e-učbenikov, usposabljanja učiteljev in ravnateljev, digitalnih koordinatorjev, naravoslovja in matematike, STEM, kot raziskovalec sodeluje v razvojnih projektih Erasmus+ ter je dejaven član delovnih skupin v Sloveniji in EU na omenjenih področjih.
Anže Zorman, Ministrstvo za kulturo RS: dolgoletni delavec v kulturi, med drugim na presečiščih umetnosti, kulture, tehnologije in digitalne infrastrukture; zaposlen v Direktoratu za razvoj kulturnih politik, kjer sodeluje pri pripravah zakonske in strokovne podlage za razvoj vseh področij kulture.
Aleš Ahčin, Knjižnica dr. Toneta Pretnerja Tržič: organizator vsakoletnega dogodka DIGITALNO = REALNO = NORMALNO, ki v lokalno okolje prinaša možnost spoznavanja sodobnih tehnologij, od robotike, virtualnih svetov do letalnikov. Dogodek je še posebej namenjen mladini iz tržiških šol.
Mag. Bogdan Šteh, Zavod za kulturo Delavski dom Trbovlje: programski sodelavec, že več let eden od organizatorjev festivala novomedijske kulture Speculum Artium, soavtor Virtualnega muzeja rudarstva 4.dritl in udeleženec več mednarodnih projektov s področja digitalizacije kulturne dediščine.
Klara Ramšak Forić, Tehnopark Celje je prvi in največji park znanosti, tehnologije in inovativnosti v Sloveniji. S svojimi programi in dogodki spodbuja kreativno mišljenje in uporabo sodobnih pristopov v izobraževanju. Z različnimi vsebinami motivira k vpeljavi interdisciplinarnega pristopa STEAM v vzgojno-izobraževalni proces.