
Biti Oseba
Xin Wen, JJ Agcaoili
Po stenah galerije se vijejo dolge sence – ljudje, ki se, tako kot vi, sprehajajo po prostoru. To so obiskovalci galerije: stari in mladi, radovedni, zamišljeni ali pa, tako kot vi, naveličani umetnosti. Toda te sence nimajo teles. Se med njimi počutite bolj ali manj sami?
Ideja
Boj za določitev, kaj je resničnost, še nikoli ni bil tako aktualen kot v tej dobi navidezno človeške umetne inteligence. A ta boj ni nov. Sence v Platonovi votlini so bile Baudrillardove simulacije – sledovi resničnih figur. Danes pa drsimo v svet simulakrov, v svet človeških senc brez ljudi. Teorija mrtvega interneta postaja resničnost: večina naših spletnih interakcij je najverjetneje že z umetno inteligenco. Tudi večina slik in besedil bo kmalu strojno ustvarjena. Kako obstajati v svetu, ki grozi, da nas bo nadomestil?
Izkušnja
Sredi prostora stoji projektor. Po stenah galerije meče dolge sence ljudi, ki se sprehajajo po prostoru – tako kot ti. So obiskovalci galerije, stari in mladi, radovedni, zamišljeni ali utrujeni od umetnosti – tako kot ti. A te sence nimajo teles. Se med njimi počutiš bolj ali manj sam?
Opis projekta
Prototipno je bil projekt Proof of Personhood (2024) prvič predstavljen v Azijskem muzeju umetnosti v San Franciscu kot avdiovizualna umetniška izkušnja s projekcijskim mapiranjem. Z interaktivnimi, raztelešenimi sencami je zajel srhljiv občutek prisotnosti skoraj – človeških AI agentov v prostoru. Na festivalu Speculum Artium bo nova različica dela. Personhood (2025) bo vizualno ohranil bistvo predhodnika, hkrati pa ponudil bolj kurirano izkušnjo: posnetki senc, zajetih z gibanjem, bodo občasno napolnili prostor, kar bo omogočilo dosledno in učinkovito predstavitev.
