Line Rider
[acf field=”avtor_projekta”]
V zgodovini umetnosti so imela nekatera umetniška dela srečo, da so jih razumeli ne zgolj kot umetnost, pač pa tudi kot uporabna orodja, javne prostore, kulturne fenomene, meme. Line Rider je eno izmed takšnih umetniških del.
Line Rider, ki ga je septembra 2006 ustvaril slovenski umetnik Boštjan Čadež (znan tudi kot fšk), ko je bil še študent na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, je klasična igra v peskovniku, v kateri igralec nariše stezo, po kateri se spušča sankač. Koncept je enostaven, estetika minimalna, možnosti pa so neskončne. Črta, ki jo igralec nariše, je lahko enostavna, ali pa se razvije v razdelano risbo; odvisno od igralčevega odnosa do lika, saj lahko risbo nariše tako, da se bo sankač po stezi spuščal v nedogled, ali pa tako, da se bo zaletel ali padel na spektakularen način. Risalna deska nudi osnovna orodja za urejanje, brisanje in popravljanje delov risbe. Poleg tega je večja od ekrana, kar uporabniku omogoča, da nariše velike pokrajine. Zaradi tega in popolne simulacije fizike (steza mora biti dovolj gladka, da lik ne pade s sani oziroma se sani ne razbijejo na koščke) ter možnosti snemanja in deljenja končne animacije se je igra Line Rider izkazala za nenavadno zasvojljivo in je enostavno postala internetni fenomen. Potem ko je bila septembra 2006 objavljena na Deviantart, je bila izvirna igra predstavljena na številnih priljubljenih spletnih straneh (od Yahooja do Time Magazina), pojavila se je v nekaj reklamah za McDonald’s, obravnavali so jo v revijah o igrah in New York Timesu ter celo uporabljali kot izobraževalno orodje za učenje fizike; dosegla je 34 milijonov prenosov in zasedla sedmo mesto na lestvici najpogostejših iskanj Google Zeitgeist (vir: Wikipedia); bila je plagirana, postala pa je tudi predmet številnih variacij in priredb. Še pomembneje pa je, da je nudila vsebino mnogim spletnim videom, s katerimi je na stotine uporabnikov delilo svoje trike in epske uspehe – ali epske neuspehe – v igri.
Medtem ko je izvirna igra še vedno brezplačno dostopna na spletni strani linerider.com ali v aplikaciji pametnega telefona, bo na festivalu predstavljena njena 3D-različica.
Production: Aksioma – Institute for Contemporary Art, Ljubljana, 2020-2023
Sound design: Jaka Batič
Music: Srečna mladina, Etceteral, Kleemar, Borka (w. Bakto), Haiku Garden, Shekuza, Moveknowlegment
Acknowledgment: Steven Wittens
The project was developed in the framework of konS – Platform for Contemporary Investigative Art.