
Učenje nove medijske umetnosti leta 2021 – izzivi in priložnosti
Speculum Artium panelna diskusija
@Speculum Artium 2021
Speculum Artium je že od svojih začetkov gostil študentske projekte iz različnih institucij, kot so Akedemija umetnosti (Univerza v Novi Gorici), Akademija za likovno umetnost in oblikovanje (Univerza v Ljubljani), študijski program kulture vmesnika (Akademija za umetnost v Linzu), študijski program EMP informatike (Univerza v Tsukubi na Japonskem), Center za umetnost in znanost iz UCLA (ZDA) itd.
Na osnovi naših pozitivnih izkušenj s študenti nove medijske umetnosti se je razvila ideja, da bi del festivala spremenili v izobraževalno platformo, kjer bi se srečali študentje in profesorji z različnih umetniških šol s področja novomedijske produkcije, predstavili svoja dela, izmenjali svoja stališča in znanja in dobili kritične povratne informacije od ljudi zunaj lokalnega umetniškega okolja. Tako študentje kot njihovi profesorji oziroma mentorji bi sodelovali na razstavi, imeli priložnost predavati, govoriti z umetniki in se pridružiti tematskim razpravam.
Letos bo v okviru te pobude potekala razprava na temo »Učenje nove medijske umetnosti leta 2021 – izzivi in priložnosti«. Pridružili se nam bodo:
- prof. dr. Peter Purg z Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici
- Aliya Sakhariyeva, vodja Centra za umetnost in znanost na Univerzi ITMO v Sant Petersburgu
- prof. Klaus Fruchtnis, Katedra za transdisciplinarne nove medije (magisterski programi), Paris College of Art
- Fabricio Lamoncha Martinez, asistent na magistrskem programu Kultura vmesnika, Akademija za umetnost v Linzu
Paris College of Art (PCA), ustanovljen leta 1981, je privatna univerza v Parizu. Je mednarodna šola z ameriškim pooblastilom za podelitev diplom in akreditacijo Nacionalnega združenja šol za umetnost in oblikovanje (NASAD). Naše poslanstvo je zagotoviti izobrazbo s področja umetnosti in oblikovanja na najvišji ravni, kakršno poučujejo znotraj ameriške pedagoške paradigme, na katero pa hkrati vpliva francosko in evropsko okolje. Našo mednarodno fakulteto sestavlja sto vodilnih evropskih predstavnikov umetnostne, oblikovne in poslovne industrije. Vsa predavanja potekajo v angleškem jeziku. Študentom, ki prihajajo iz petdesetih držav, nudimo interdisciplinarno izobraževanje, dodiplomski in podiplomski študij, pa tudi študij v tujini, certifikate in počitniške programe.
Center znanosti in umetnosti Univerze ITMO je ena prvih ruskih ustanov, kjer je mogoče študirati in razvijati znanstveno in tehnološko umetnost.
Magistrski študij znanosti in umetnosti na Univerzi ITMO je prvi magistrski program s tega področja v Rusiji, ki temelji na zbliževanju najnovejših dosežkov na področju visoke tehnologije in uporabne umetniške prakse. Program obstaja od leta 2018. Ker gre za mednarodni program, vsa predavanja potekajo v angleščini. Vodja programa je Dimitri Ozerkov, kustos in likovni kritik, vodja oddelka za sodobno umetnost v muzeju State Hermitage.
Študentje Univerze ITMO imajo dostop do najsodobnejših laboratorijev in raziskovalnih centrov, kjer delujejo tudi profesionalni umetniki, znanstveniki in kustosi. V času študija imajo študentje možnost predstaviti svoje stvaritve in kuratorske projekte tako na ruskih kot na mednarodnih prizoriščih.
Akademija umetnosti Univerze v Novi Gorici se osredotoča na razvoj avtorskih osebnosti, suverenih in kompetentnih na več različnih področjih v polju umetnosti in na področju medijev – film, animacija, fotografija, novi mediji in sodobne umetniške prakse. Za interdisciplinarno in intermedijsko naravnanost izrazito praktičnega študija v kakovostnem akademskem okolju skrbi bogat nabor strokovnih sodelavcev in gostujočih mentorjev. Študentje se ob raznolikih možnostih mobilnosti vključujejo v projekte in sodelovanja tako z lokalno skupnostjo kot s širšim mednarodnim družbenim okoljem.
Program Kultura vmesnikov na Oddelku za medije Univerze za umetnost in oblikovanje v Linzu sta leta 2004 ustanovila Christa Sommerer in Laurent Mignonneau. Študente interakcije med človekom in računalnikom (HCI) uči razvijati inovativne vmesnike, ki uporabljajo nove vmesniške tehnologije in združujejo umetnost, raziskave, uporabnost in oblikovanje ter raziskujejo kulturne in družbene možnosti njihovega izvajanja.
Kot ustvarjalni umetniki in raziskovalci se študentje naučijo razvijati najsodobnejše vmesniške tehnologije in aplikacije. Z interdisciplinarnim raziskovanjem in timskim delom snujejo tudi nove vidike oblikovanja vmesnika, vključno z njegovimi kulturnimi in družbenimi rabami. Teme magistrskega programa v zvezi z interaktivnimi tehnologijami vključujejo interaktivna okolja, interaktivno umetnost, vseprisotno računalništvo, oblikovanje iger, okolja VR in MR, zvočno umetnost, medijsko, spletno in programsko umetnost, raziskave interakcije med človekom in računalnikom (HCI) in oblikovanje interakcij.





























